بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر





 تاریخ تاسیس: ۱۴۰۰

 تلفن: ۰۴۱۳۱۵۹۵۰۵۰

 آذربایجان شرقی، تبریز، شهرک خاوران، جاده زرنق

توجه: نوبت‌دهی این مرکز درمانی معمولا هر پنجشنبه برای هفته بعدی فعال می‌گردد.

معرفی مرکز:
در طی دو دهه گذشته تغییرات قابل توجهی از نظر خدمات سلامت در بیمارستان کودکان به جهت اضافه شدن تقریبا تمام فوق تخصص های داخلی کودکان به این بیمارستان ، اتفاق افتاده است که منجر به ارتقاء کیفیت و تنوع خدمات آموزشی ، درمانی و پژوهشی در عرصه سلامت کودکان شده است.متاسفانه فضای فیزیکی و تجهیزات فعلی بیمارستان کودکان بستر مناسبی برای گسترش این خدمات نمی باشد.اگرچه در چند سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با کمک شهرداری تبریز ساختمان جدیدی در محوطه بیمارستان احداث و در اختیار بیمارستان قرار گرفت و درمانگاه های ، اورژانس و بخش انکولوژی ، فضای نسبتا قابل قبولی پیدا کرد ولی نیازهای فضای فیزیکی و تجهیزات مربوط به سایر بخش ها بطور کامل مرتفع نگردید.
حدود هفت سال قبل آقای حاج کریم مردانی آذری ، خیر محترم استان در طی بازدیدی که از بیمارستان کودکان به عمل آوردند ، از نزدیک تراکم بستری ها در بخش ها را مشاهده کردند و مصمم به ساخت یک بیمارستان جامع برای کودکان شدند.تفاهم نامه ای در سال 1392 بین خیر محترم ، ریاست دانشگاه ، وزیر محترم وقت جناب آقای دکتر هاشمی ، استاندار محترم وقت جناب آقای دکتر جبارزاده و آقای نیری رئیس مجمع خیرین وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی کودکان امضاء شد. در تفاهم نامه منعقد شده ساخت بنا برعهده خیر محترم و تجهیز آن برعهده دانشگاه قید شده است. در طی ساخت مرکز با توجه به ضرورت جامعیت بیمارستان خیر محترم با افزایش تخت های بیمارستانی از 400 به بیش از 600 تخت موافقت نمودند.
با مساعدت شهردار محترم زمینی به مساحت 5/9 هکتار در شهرک خاوران در اختیار خیر محترم قرار گرفت .زیر بنای مسقف این بیمارستان بیش از 50 هزار متر مربع بوده و بزرگترین و جامع ترین بیمارستان کودکان در کشور و شاید در منطقه می باشد.ساخت این بیمارستان در حال اتمام بوده و با پیشرفت بیش از 95 درصد امید است تا پایان سال 1399 به بهره برداری برسد.
 
از مزیت های مکان در نظر گرفته شده می توان به موارد زیر اشاره نمود
-حجم ترافیکی کمتر در مقایسه با هسته مرکزی شهر
- سهولت دسترسی از کلیه نقاط شهری به واسطه محورهای مواصلاتی اتوبان پاسداران و اتوبان شهید کسائی و احداث ایستگاه قطار بین شهری و قطار داخل شهری در نزدیکی بیمارستان مردانی آذری
- آلودگی کمتر هوا در این ناحیه
- متراژ بسیار قابل قبول زمین در نظر گرفته شده که قابلیت توسعه در آینده را فراهم می کند.
ویژگی های بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
1: جامعیت خدمات ارائه شده به بیماران : در حال حاضر در بیمارستان کودکان تبریز همه خدمات بصورت متمرکز در یک بیمارستان ارائه نمی شود و هر روزه تعداد زیادی از خدمات مشاوره ای و خدمات تشخیصی مانند MRI برای بیمارستان ها و مراکز دیگر ارسال می گردد که این موضوع علاوه بر خطرات رفت و آمدی برای بیماران و کادر درمانی ، باعث افزایش هزینه ارائه خدمات می شود.در بیمارستان جدید درحال ساخت تمامی رشته های تخصصی و فوق تخصصی و تمامی خدمات تشخیصی و درمانی و توانبخشی بصورت متمرکز انجام خواهد شد.
2: با توجه به حساسیت بالای خیر محترم در انتخاب مصالح و نظارت مستمر و مداوم ، بیمارستان با استاندارد ساخت بسیار بالا احداث شده است.
3: وجود بخش نوجوانان در بیمارستان، با توجه به مشکلات عدیده ای که برای این بیماران در بخش های کودکان و بزرگسالان بوجود می آید در نوع خود کم نظیر است.
4:احداث ساختمان "همراه سرا " برای همراهان بیماران به همت خیر محترم که برای خانواده بیمارانی که نیاز به بستری طولانی مدت دارند بصورت رایگان ارائه خواهد شد.
5- با توجه به نیت خیر محترم هیچ کودک و نوجوانی در این بیمارستان به جهت مشکلات مالی از دریافت خدمات محروم نخواهد شد.
6- اداره این مرکز به صورت هیات امنائی خواهد بود.
بخش هایی که در این بیمارستان ساخته و در حال تجهیز می باشد شامل : نوزادان - عفونی – روانپزشکی – هماتولوژی – انکولوژی – اعصاب – روماتولوژی – ایمونولوژی – ریه – غدد – کلیه – گوارش – جراحی گوش ، حلق و بینی – جراحی قلب – جراحی عمومی اطفال – جراحی مغز – اورتوپدی – جراحی چشم – پوست و سوختگی – پیوند مغز و استخوان – کاشت حلزون – شیمی درمانی – هموفیلی – تالاسمی – بخش های مراقبت ویژه شامل ICU سوختگی ، ICU جراحی ، ICU داخلی ، ICU جراحی قلب ، NICU ، PICU می باشد. اورژانس بیمارستان مستقل بوده و دارای ورودی جدا ، شامل 84 تخت با اتاق عمل ، بخش تصویر برداری و آزمایشگاه است.

 

 

{{$select.selected.sp_name}}

پزشکی با این تخصص یافت نشد.

فیلتر تقویم پزشکان


{{$select.selected.doc_family}}
{{$select.selected.sp_name}}

{{row.type_caption}} {{row.node.node_title}}

خدمات:

رزرو