بیمارستان فوق تخصصی کودکان علی اصغر (ع)





 تاریخ تاسیس: ۱۳۴۳

 تلفن: ۰۲۱۲۲۲۲۲۰۴۳

 تهران، بزرگراه آيت الله مدرس، خيابان شهيد وحيد دستگردي (ظفر سابق)

معرفی و تاریخچه بیمارستان: بیمارستان کودکان حضرت علی‌­­اصغر (ع)، در سال ۱۳۴۳ با عنوان «شهرآزاد» راه‌اندازی شد. بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۱۳۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰۰ متر مربع احداث شد و مدیریت آن با خانم نیّره شیوا بود که با جذب نیکوکاران، هزینه‌های بیمارستان را تأمین می‌کرد. کم‌کم پزشکان معتبر کشور، جذب بیمارستان شدند. پزشکانی مانند دکتر احمد مشعوف فوق­‌تخصص کلیه کودکان، دکتر شکرالله یوسفی پاتولوژیست، دکتر عباس خالصی جراح کودکان، دکتر‌ هادی سماعی فوق­‌تخصص نوزادان و دکتر پروانه وثوق فوق­‌تخصص خون و سرطان کودکان.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان به نام حضرت علی­­‌اصغر (ع) تغییر نام یافت و تحت پوشش سازمان منطقه‌ای بهداری استان تهران درآمد و‌ به‌صورت یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را ادامه داد. در این سال‌ها، بیمارستان توسط دکتر شکر­الله یوسفی و سپس دکتر امان‌­الله احسانی متخصص کودکان اداره شد.
 در سال ۱۳۶۵، با آغاز فعالیت دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، تحت پوشش این دانشگاه قرار گرفت و دانشجویان پزشکی، انترن‌ها و دستیاران، برای سپری کردن دوره‌های آموزشی مربوطه به این مرکز معرفی شدند. در سال ۱۳۷۱، در رشته‌های فوق­تخصصی نوزادان، جراحی کودکان، خون و سرطان کودکان، غدد کودکان و کلیه کودکان بخش‌های آموزشی به تربیت دستیاران فوق­تخصصی در این رشته‌ها پرداختند و کمک اساسی به استان‌های مختلف کشور شد، به نحوی که در حال حاضر در اغلب استان‌های کشور    فارغ­­التحصیلان این مرکز به­ عنوان متخصص یا فوق تخصص، مشغول ارائه خدمت هستند.
در سال ۱۳۷۵ بخش‌های گوارش کودکان، اعصاب کودکان، دندان­‌پزشکی کودکان و دیالیز به بخش‌های موجود اضافه شد. تأسیس خوابگاه وسیع دستیاران و انترن‌ها از اقدامات این دوران بود. در سال‌ ۱۳۸۳، دکتر سید جواد نصیری فوق­تخصص جراحی کودکان، ریاست بیمارستان را به عهده گرفتند. در دوران ریاست ایشان بخش‌های  PICUو ‌NICU توسعه یافت و بخش‌ روان­پزشکی آغاز  به ­کار نمود. در این دوره، بنیاد خیریه کامرانی با در اختیار گذاشتن یک طبقه از ساختمان گامانایف، امکان انتقال کلیه درمانگاه‌های فوق ­­تخصصی را به یک محل مناسب و استاندارد فراهم کرد. هم­چنین با تلاشی همگانی، فضاهای فیزیکی اتاق عمل، بخش خون، بخش جراحی و بخش عمومی به­ طور کامل بازسازی و تجهیز شدند.از مهر سال ۱۳۹۲ و چند ماه پس از انتزاع دانشگاه تهران و ایران، ریاست بیمارستان را دکتر الهام طلاچیان بر­عهده گرفته‌اند.
از تیرماه سال ۱۳۹۸ ریاست بیمارستان بر عهده دکتر غلامرضا بیاضیان می‌باشد.

 

 

{{$select.selected.name}}

پزشکی با این تخصص یافت نشد.

فیلتر تقویم پزشکان


{{$select.selected.doc_family}}
{{$select.selected.name}}

{{row.type_caption}} {{row.node.node_title}}

خدمات:

رزرو