بیمارستان رازی





 تاریخ تاسیس: ۱۳۵۱

 تلفن: ۰۴۱۳۳۸۰۴۴۸۶

 آذربايجان شرقي، تبريز، جاده ائل گلي، گلشهر، اول بهارستان، ساختمان کلينيک تخصصي و فوق تخصصي امام خميني

تاریخچه مرکز 
بیمارستان رازی تبریز در سال ۱۳۵۱ وابسته به اداره بهزیستی و توان‌بخشی در جاده ائل گلی در زمینی به مساحت ۸/۵ هکتار با چشم اندازی بسیار زیبا و سرسبز و در یکی از مناطق خوش آب و هوای تبریز احداث گردید. فضای فیزیکی این بیمارستان با قرار گرفتن بلوک های ساختمانی با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع در یك فضای سبز بسیار زیبا و با فواصل مناسب از یکدیگر، زیبایی خاصی را به این بیمارستان بخشیده است در سال ۱۳۵۳ این بیمارستان با زیربنای تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربـع با ۳۵۰ تخت مصـوب و با امکانات پاراکلینیکی رادیولوژی و آزمایشگاه به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۵۴ سه بخش روانی، معتادین و ریوی نیز افتتاح گردید. در سال ۱۳۶۲ بخش بیماری‌های ریوی به مرکز آموزشی و درمانی سینا منتقل و در سال ۱۳۶۴ به همت روان‌پزشکان وقت این مرکز بیماران روانی تپه لی باغ به این مرکز منتقل كه تا سال‌های ۱۳۷۲ بیماران روانی این مرکز در بخش‌های: فارابی، زنان،  ابوریحان، شفا تحت درمان قرار می‌گرفتند. پس‌ازآن با احداث ساختمان جدید روان‌پزشکی مركز توسط جمعیت خیریه نوبر كه گنجایش ۳۰۰ تخت بیمارستانی را دارد تعداد تخت‌های ثابت به ۶۵۰ تخت بیمارستانی رسید.

معرفی مرکز
مركز آموزشی، درمانی رازی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی، درمانی در سطح استان هست كه پذیرای بیماران روانی و معتادین بوده و با تمامی توان در درمان و نگهداری آن‌ها می‌کوشد. این مركز دارای ۱۶ بخش با ۶۵۰ تخت ثابت ۶۶۵ تخت فعال بخش‌های پاراکلینیک می‌باشد كه شامل درمانگاه تخصصی، ECT,EEG ,EMG ,TCD، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه تخصصی و فیزیوتراپی بوده و با تیمی متشکل از متخصصین روان‌پزشکی، روانشناسان، متخصصین اعصاب، متخصصین داخلی و کارشناسان متعهد و ورزیده پرستاری و پیراپزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران می‌باشد این مرکز در سایه‌ی فعالیت‌های جمعی همکاران هیئت‌علمی باتربیت نیروی انسانی متخصص و درمان بیماران به‌عنوان یکی از مراکز آموزشی پژوهشی و تخصصی درمانی شناخته‌شده است.

ساختمان اداری و درمانگاه
این ساختمان شامل دفتر ریاست و مدیریت، دفتر پرستاری، امور اداری، امور مالی، کارگزینی، مددکاری، دفتر بهبود کیفیت، خدمات اداری، دبیرخانه، رایانه، مدارک پزشکی، روانشناسان، آموزش ضمن خدمت، بهداشت محیط، واحد رسیدگی به شکایات و طبقه اول این ساختمان شامل درمانگاه روان‌پزشکی و مغز و اعصاب می‌باشد.
کلیه کارکنان جدیدالورود در بدو ورود به مرکز با در دست داشتن معرفی‌نامه از دانشگاه به واحد کارگزینی مراجعه می‌نمایند. برای این کارکنان بعد از انجام آزمایش‌های خاص و مراحل استخدامی و تائید آزمایش‌های پرونده کارگزینی تشکیل می‌شود و جهت شروع بکار به واحد مربوطه معرفی می‌شوند. همچنین فرد جدیدالورود جهت تشکیل پرونده در واحد امور مالی به این واحد مراجعه می‌نماید پس از اخذ مدارک لازم به بانک مربوطه جهت افتتاح حساب معرفی می‌شوند. کلیه کارکنان جدیدالورود باید در آزمون دوره توجیهی شرکت نمایند و در صورت قبولی توسط مسئول آموزش ضمن خدمت شناسنامه آموزشی برای فرد ایجاد می‌شود تا در آزمون‌های ضمن خدمت شرکت نماید. کارکنان جهت گرفتن گواهی اشتغال و کلیه امور رفاهی به واحد کارگزینی و همچنین مسائل مالی به واحد امور مالی باید مراجعه نمایند.

بخش‌های بالینی
شامل بخش‌های اورژانس، ذکریا لقمان، طوس سینا، فارابی سالمندان، اعصاب زنان، اعصاب مردان، ICU،LTM، بوعلی، حیان، داخلی، درمان، شفا، روان‌پزشکی کودکان می‌باشد که به بیماران بستری ارائه خدمات بالینی می‌نمایند.

واحدهای پاراکلینیک
این واحدها شامل داروخانه سرپایی و بستری، رادیولوژی، سونوگرافی فیزیوتراپی، درمانگاه تخصصی اعصاب و روان‌پزشکی، روان‌پزشکی کودکان، الکتروشوک، نوار مغزی، درمانگاه تندرستی، درمانگاه روانشناسی، دندانپزشکی، آزمایشگاه  می‌باشند.

واحدهای پشتیبانی
این واحدها شامل انبار، کارپردازی، تأسیسات، رختشوی‌خانه، خیاط‌خانه، تغذیه، استرلیزاسیون هستند. در صورت نیاز به وسایل مصرفی با تکمیل فرم درخواست کالا با پاراف مسئولین می‌توان لوازم مورد لزوم را تهیه کرد و در صورت نبود وسایل طی فرآیند خرید کالا تأمین می‌شود.

خدمات رفاهی
این خدمات شامل واحدهای مسجد، کتابخانه، روابط عمومی، سلف مرکز، مهدکودک، بوفه، سرویس‌های ایاب ذهاب و آژانس تلفنی که در مرکز مستقر است، می‌باشند.

تلفن: ۹۰-۰۴۱۳۳۸۰۴۴۸۶

 

{{$select.selected.sp_name}}

پزشکی با این تخصص یافت نشد.
{{$select.selected.service_caption}}

فیلتر تقویم پزشکان


{{$select.selected.doc_family}}
{{$select.selected.sp_name}}

{{row.type_caption}} {{row.node.node_title}}

خدمات:

رزرو