بیمارستان امیرالمومنین (ع)





 تاریخ تاسیس: ۱۳۸۰

 تلفن: ۰۴۱۳۷۲۴۱۵۹۲

 آذربايجان شرقي، مراغه، بلوار طبیعت، انتهای جاده روستای نوا، بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)

مراغه شهری است در استان آذربایجان شرقی که در کنار رودخانه صوفی چای و در دامنه جنوبی کوه سهند گسترده شده است و با دارا بودن ۲۶۸۴۵۱ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان پس از تبریز به شمار می‌رود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراغه همواره مسئولیتی مضاعف و نقشی مؤثر در حفظ و ارتقای سطح سلامت جمعیت تحت پوشش داشته است. به همین علت پس از پایان جنگ تحمیلی دولت جمهوری اسلامی به کمک مسئولین محلی، جهت بالا بردن استعداد درمانی شهرستان در سال ۱۳۶۹ اقدام به مطالعه و ساخت بیمارستانی با ۹۶ تخت مصوب در جوار روستای نوا واقع در ۲ کیلومتری شهرستان مراغه به نام بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) نمود. با توجه  به شروع پروژه از سال ۱۳۷۱ و اتمام  آن در سال ۱۳۷۸ و تغییر و تحول  در سطح  دانشگاه، در تیرماه سال ۱۳۸۰  این مرکز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی وقت و با حضور مقامات محلی رسماً افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در بدو افتتاح این مرکز با ارائه خدمات بخش‌های داخلی فعالیت خود را آغاز نمود و در آبان ماه همان سال بخش‌های جراحی از بیمارستان شهید بهشتی  به این بیمارستان انتقال‌یافته و این واحد  درمانی با دو بخش داخلی و دو بخش جراحی و ICU شروع  به فعالیت نمود. با توجه به شروع عملیات بهسازی بیمارستان بوعلی سینا و لزوم راه‌اندازی بخش‌های ویژه به‌منظور جلوگیری از ارجاع بیماران و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی به آنان، در سال ۱۳۸۸ بخش CCU و POST CCU نیز به واحدهای این بیمارستان اضافه شد و این مرکز با ظرفیت ۱۲۶ تخت به یکی از قطب‌های  درمانی جنوب  استان  تبدیل‌شده است.

بعد از ارتقای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراغه به دانشکده علوم پزشکی در سال ۱۳۹۲ و در راستای طرح تحول نظام سلامت این مرکز نیز همچون سایر مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور اقدام به اجرای ضوابط ابلاغ‌شده از سوی وزارت خانه متبوع نمودند. بهسازی بخش ICU که عملیات آن در سال ۱۳۹۴ به پایان رسید و همچنین اصلاح ساختار فیزیکی و تجهیزات بخش‌های بستری موجب افزایش رضایت و ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران و مراجعه‌کنندگان محترم گردید.

با توجه به نتایج مطالعات و نیازسنجی‌های صورت گرفته و لزوم ارتقای سطح خدمات اورژانس و همچنین نیاز مبرم منطقه به مرکز ارائه خدمات شیمی‌درمانی، در سال ۱۳۹۴ عملیات احداث دو پروژه اورژانس جدید بیمارستان امیرالمونین‌علی (ع) و مرکز شیمی‌درمانی آغازشده است و امید آن می‌رود که با راه‌اندازی مراکز مذکور گامی مثبت و مؤثر در ارائه خدمات به مردم عزیز منطقه برداشته شود.

 

{{$select.selected.sp_name}}

پزشکی با این تخصص یافت نشد.

فیلتر تقویم پزشکان


{{$select.selected.doc_family}}
{{$select.selected.sp_name}}

{{row.type_caption}} {{row.node.node_title}}

خدمات:

رزرو